Sport

Activiteiten

Fit plan

Fitplan zijn groepstrainingen van 12 tot 15 personen waarbij ieder individu zijn of haar persoonlijke doelstelling nastreeft. Deze doelstelling wordt in onderling overleg met de fysiotherapeut / instructeur bepaald tijdens de intake. Te denken valt bijvoorbeeld aan vetverbranding, uithoudingsvermogen verbeteren, sterker worden, betere spierconditie, fitter voelen, etc. Ook als u verder wilt trainen na uw revalidatie is Fitplan een goede optie. Fitplan is toegankelijk voor alle leeftijden. Een training duurt 60 minuten (waarbij u 1,5 uur de tijd heeft om uw programma af te werken) en kan 1 of 2 keer per week worden gevolgd.

 

Fit senior

Fit Senior is een uitgebalanceerd bewegingsprogramma voor senioren (ca. 60 jaar en ouder). Alle facetten van het menselijk bewegen worden getraind. Kracht, lenigheid, uithoudingsvermogen, coördinatie en stabiliteit. De les bestaat uit een variatie van bewegen op muziek, spelvormen en fitnessgerichte oefeningen. Alles met het doel zo lang mogelijk fit te blijven. Uw vaste groep en vaste begeleider garanderen gezelligheid, gezondheid en professionaliteit. Een training duurt 60 minuten en kan 1 of 2 keer per week worden gevolgd.

 

Body Shape

Body Shape is een gevarieerde low-impact les met veel variatie. Conditionele aspecten worden afgewisseld met spierversterkende oefeningen. Er wordt veel aandacht besteed aan spierversteviging, houding en ververbranden, zonder hierbij te springen. Er wordt met gymballen en dumbells gewerkt maar ook de step wordt gebruikt. Kortom een veelzijdige en uitdagende les voor jong en oud.

 

Total Body Workout

Total Body Workout is een simpele maar doeltreffende training voor het gehele lichaam. Met muziek op de achtergrond wordt er veel aandacht besteed aan het verbeteren van de conditie en de spierversterking, waarbij er gewerkt wordt met verschillende materialen zoals de bal, stok, gewichtjes en/of eigen lichaamsgewicht.

 

Pilates

Pilates is een trainingsprogramma dat uw lichaam snel, verantwoord en doeltreffend in vorm brengt. Men leert bewust de spieren aan te spannen. Zowel de oppervlakkige als de dieper gelegen spieren. Hierdoor krijgt men een mooi getraind lichaam. Pilates is voor iedereen. Het is uitermate geschikt voor mensen met rug- en nekklachten, mensen met een zittend beroep, voor 50+ ers maar ook voor sporters en mensen die graag een getraind lichaam willen.

 

Dames Boksen

Boksen is een sport waarbij de begrippen total work-out, conditie, afvallen, weerbaarheid, buikspieren, ontstressen centraal staan. Iedereen kan op zijn eigen niveau deelnemen en is voor alle dames van alle leeftijden geschikt.

 

Nordic walking

Veel mensen vinden wandelen prettig. Het is gezond, u bent lekker buiten en u kunt het op ieder mogelijk moment doen. Met Nordic Walking haalt u het beste uit uw wandeltochten zonder uw gewrichten teveel te belasten en zonder sneller te gaan lopen. Nordic Walking is een goede sport om efficiënt te werken aan het verbeteren van uw uithoudingsvermogen. Bovendien belast u – dankzij de wandelstokken – uw gewrichten tot 25 % minder dan met gewoon wandelen. Dat maakt deze vorm van wandelen geschikt voor iedereen. Zelfs mensen met een gewrichtsaandoening of mensen die herstellende zijn van een knieblessure halen voordeel uit deze sport. Nordic Walking.

 

Yin Yoga

Yin Yoga is een rustige, meditatieve vorm van bewegen en is ontwikkeld om verschillende klachten te verminderen of te herstellen.
Je blijft ongeveer twee tot vijf minuten in één houding. Je hebt alle tijd om te voelen welke positie bij jouw lichaam past. Daarbij gebruik je je aandacht en je ademhaling.
Bij Yin Yoga laat je je spieren zoveel mogelijk ontspannen. Je krijgt rek op dieper gelegen bindweefsel en gewrichten. Zo kan je energie weer stromen en je lichaam herstellen. Het maakt niet uit hoe lenig, sportief of hoe oud je bent. Yin Yoga is voor iedereen!

 

Core Stabitity workshop/training

De Core Stabilitytraining o.l.v. de fysiotherapeut, richt zich op de spieren van de Core (romp) hetgeen helpt bij het herstel na het ontstaan van klachten en blessures. Daarnaast kan de training ook worden gevolgd om blessures te voorkomen. Voor mensen met chronische lage rugklachten, sportblessures of juist om blessures te voorkomen, mensen met een verkeerde houding (klachtenpreventie). Vervoeding via de verzekeraar is mogelijk bij medische indicatie.